NOVI RADIO: Inovativne poduzetnice sa područja grada Bihaća

Sporo kretanje žena u najviše hijerarhijske razine u kompanijama često se pripisuje tzv. “staklenom plafonu”. Taj je termin nastao u SAD-u u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća sa ciljem da opiše “nevidljivu, vještačku barijeru napravljenu od predrasuda u stavovima i predrasuda u samim kompanijama, koje ženama zatvaraju put ka najvišim menadžerskim pozicijama”.

Žene menadžeri smještene su uglavnom na nižim razinama rukovođenja, što im ne omogućuje značajnije sudjelovanje u procesima strateškog odlučivanja u kompanijama. Postotak žena s fakultetskim obrazovanjem u bh. kompanijama mnogo je veći od njihovog udjela u menadžerskim pozicijama i ta je činjenica posebno upadljiva kada se usporede podaci s onima koji se odnose na muške zaposlenike.

Unatoč brojnim primjerima žena koje uspješno upravljaju i najvećim svjetskim kompanijama, njihov udio u odnosu na muške kolege i dalje je u manjini u poduzetničkim aktivnostima. Prema nekim istraživanjima koja su rađena u Bosni i Hercegovini, zastupljenosti po entitetima, menadžerice su na čelu 18 posto kompanija iz FBiH i 20 posto kompanija iz RS-a. Jedno je sigurno, trend broja menadžerica je u stalnom porastu, prema pojedinim statističkim podacima, 15 od 100 žena namjerava otvoriti obrt ili kompaniju, dok će istodobno to učiniti samo 5 muškaraca.

Za potrebe ove emisije koja nosi naziv: “Inovativne poduzetnice Bihaća i okoline – borba u muškom svijetu – šanse za mlade djevojke” govorile su Zilha Jusić vlasnica hotela Kostelski buk, Mirzeta Isić direktorica kompanije MISSNET i dobitnica nagrade za najbolju poduzetnicu za prošlu godinu u USK i Nirvana Janda vlasnica Call centra iz Bihaća.

Govorile su o svojim pozitivnim i negativnim iskustvima, te o primjerima dobre prakse unutar svog posla. Podijelile su svoje stavove o tome kakav je način ophođenja muškaraca prema njima u poslovnom svijetu te da li su ikad bile izložene diskriminatornom pristupu. Podijelile su sa nama kakav je odnos vlasti prema poduzetništvu uopće, te da li su imale podršku od istih ili ne.

Također, za potrebe ove emisije izvršili smo ankete putem koje smo dobili sljedeće odgovore. Odgovore na naše anketne listiće pokazuju da su muškarci i dalje dominantniji u biznisu. Rezultati 150 anketnih listića su sljedeći:

Na pitanje Da li su žene u biznisu inferiorne u odnosu na muškarce, 72% je odgovorilo sa DA, 28% sa NE. Na pitanje „Kada kažemo „BIZNIS“ šta vam je prva asocijacija ko je na čelu tog biznisa, 84% je odgovorilo Muškarac, a 16% Žena. I na posljednje pitanje koje glasi Postoji li razlika između ženskog i muškog biznisa, 55% je odgovorilo sa DA, a 45% sa NE.

povezani članci

Najnovije