NAREDBA IZ GRADSKOG ŠTABA CIVILNE ZAŠTITE

Na osnovu člana 108. Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća (“Sl.novine FBIH” br:39/03, 22/06 i 43/10), Odluke Vlade FBiH o proglašenju stanja nesreće uzrokovane pojavom koronavirusa (Covid – 19) na području FBiH, br:408/2020 od 16.03.2020 godine, Pravilnika o načinu rada i funkcionisanju štabova i povjerenika civilne zaštite (“Sl.novine FBIH” br:77/06), Štab civilne zaštite Grada Visoko u proširenom sastavu na 1. Vanrednoj sjednici održanoj 18.03.2020.godine donosi:
NAREDBU
1. Služba Civilne zaštite Visoko dužna je obezbijediti neprekidno funkcionisanje operativnog centra Civilne zaštite koji će putem broja 032/735-700 zaprimati sve pozive koji se odnose na pojavu zarazne bolesti koronavirus, (narušavanje samoizolacije ili drugih naredbi koje se odnose na ponašanje stanovnika u novonastaloj situaciji).
Nalaže se građanima na području grada Visokog da se strogo pridržavaju svih uputstava i naredbi nadležnih organa za vrijeme trajanja proglašenog stanja prirodne nesreće uzrokovane pojavom koronavirusa.
3. Zdravstveni savjet Grada Visoko, JU “Dom zdravlja” Visoko, JU „Centar za kulturu, sport i informisanje“ Visoko i JU “Gradska biblioteka” Visoko dužni su organizovati emitovanje informativnih i edukativnih emisija za građanstvo.
4. JU „Centar za kulturu, sport i informisanje“ Visoko dužna je sve obavijesti, informacije i saopštenja Štaba CZ emitovati putem TV i radio programa, te putem led displeja.
5. JU ,,Dom zdravlja“ Visoko dužna je ODMAH obezbijediti novi režim kretanja pacijenata u krugu ustanove Doma zdravlja, na način da glavni ulaz koriste samo sanitetska vozila, a ulaz za pacijente preusmjere na ulaz iz Ulice VIII, te da prostorije Centra za mentalno zdravlje osposobe kao prostor koji će imati namjenu trijažnog centra.
6. JU „Dom zdravlja“ Visoko i sve područne ambulante porodične medicine u slučaju hitnosti i nužde organizovati kao mobilne timove na terenu u svrhu pružanja zdravstvene usluge starijim osobama i licima, hroničnim bolesnicima, te hitnim slučajevima.
7. JU „Dom zdravlja“ Visoko dužan je hitno evidentirat sve penzionisane doktore i medicinske radnike sa adresom stanovanja, kontakt telefonom, kako bi se isti u slučaju potrebe mogli angažovati.
8. Zdravstveni savjet Grada Visoko zajedno sa JU ,,Dom zdravlja“ Visoko će izdati mjere i preporuke apotekama na području grada Visokog, a u cilju obezbjeđenja zaliha lijekova za hronične bolesnike i starija lica sa područja grada Visokog.
9. Služba Civilne zaštite Visoko ODMAH je dužna dostaviti specifikaciju neophodnih sredstava i opreme za normalno funkcionisanje sistema CZ u novonastaloj situaciji.
10. Poslodavci tržnih centara i vlasnici trgovačkih radnji na području grada Visokog su dužni uspostavit prodaju prehrambenih artikala na način propisan Naredbom Federalnog Štaba CZ.
11. Sanitarni inspektor, epidemiolog, predsjednik Zdravstvenog savjeta Grada Visoko i direktorica JU ,,Centar za kulturu, sport i informisanje“ Visoko dužni su napravit letak (uputstvo o ponašanju građana u novonastaloj situaciji) i iste distribuirati putem Povjerenika CZ i Savjeta MZ-a na području grada Visokog.
12. JU „Centar za socijalni rad“ Visoko i JU „Dom zdravlja“ Visoko dužni su organizovat dostavljanje doznaka za porodilje koje su u radnom odnosu.
13. JU „Centar za socijalni rad“ Visoko hitno kontaktirat predsjednike udruženja Roma,u cilju prikupljanja informacija o socijalnom stanju i migracijama pripadnika ove populacije.
14. PS Visoko je dužna pojačati mjere kontrole za lica kojima je izdato Rješenje o zabrani kretanja van prostora boravka (samoizolacija) uz preduzimanje zakonskih mjera.
15. Služba za finansije, privredu i društvene djelatnosti u saradnji sa Udruženjima poljoprivrednika na području grada Visokog sačiniti evidenciju poljoprivrednih proizvođača sa asortimanom proizvoda koji nude, brojevima telefona, te iste spiskove učiniti dostupnim vlasnicima trgovina i tržnih centara, kako bi se obezbjedila nabavka robe od poljoprivrednih proizvođača sa područja grada Visokog.
16. Služba za finansije, privredu i društvene djelatnosti je dužna da privrednim subjektima na području grada Visokog dostavi Preporuke Vlade FBiH, vezano za poslodavce, radnike i poštivanje Naredbi Federalnog štaba CZ.
17. Služba za opću upravu, boračko-invalidsku zaštitu i inspekcijske poslove – Odsjek za inspekcijske poslove dužna je neprekidno sarđivat sa Kantonalnom upravom za inspekcijske poslove ZE-DO Kantona (tržišna inspekcija), u cilju praćenja i poštivanja Naredbi FŠCZ od strane privrednih subjekata na području grada Visokog.
18. Javna preduzeća i Javne ustanove sa područja grada Visokog dužne su uskladiti radno vrijeme sa Odlukom FŠCZ, uz mjere predostrožnosti i zaštite uposlenika, te obustaviti sve vrste donacija.
19. Štab Civilne zaštite Grada Visoko sva potrebna materijalna sredstva i opremu za potrebe sistema Civilne zaštite dužan je osigurati iz namjenskih sredstava za zaštitu i spašavanje od prirodnih i drugih nesreća, kao i sredstava budžetske rezerve Gradonačelnice.
20. Štab Civilne zaštite Grada Visoko ovlašćuje Gradonačelnicu Grada Visoko i pomoćnika načelnika za finansije, privredu i društvene djelatnosti za potpisivanje naloga za utrošak namjenskih sredstava.
21. Služba za poslove Gradonačelnika/Gradonačelnice i Gradskog vijeća dužna je obustaviti sve aktivnosti vezano za zakazivanje i održavanje redovnih sjednica Gradskog vijeća do daljnjeg.
22. Grad Visoko je dužan do daljnjeg obustaviti sve radove i investicije po ugovorima zaključenim u prethodnom periodu.
Obzirom na vanredne okolnosti koje ovih dana proživljavamo, a na osnovu Fetve Vijeća Muftija Islamske zajednice u BiH, Medžlis Islamske zajednice Visoko i Medžlis Islamske zajednice Gračanica kod Visokog donose odluku da se do daljnjeg dženaze obavljaju na mjestu ukopa (mezarjima) u 16 sati uz prisustvo samo užih člana porodice. Svi drugi propisi i običaji koji se obavljaju nakon dženaze namaza i ukopa, bilo u domu ožalošćene porodice ili u džamiji, kao što su tevhidi, odgađaju se do odklanjanja epidemije.

povezani članci

Najnovije