O AKTIVNOSTIMA ZA NABAVKU VAKCINA
Vlada Federacije BiH se, na današnjoj sjednici u Sarajevu, upoznala sa infomacijom o provođenju postupka ispitivanja tržišta, obavljenim pregovorima s proizvodačima vakcina ili ovlaštenim zastupnicima u svrhu nabavke vakcina protiv koronavirusa. u periodu od 26. do 31.3.2021. godine.
Vladi su prezentirani i očitovanje Zavoda za javno zdravstvo FBiH na zaključak sa sjednice od 25.3.2021. godine, te informacija o aktivnostima članova Pregovaračkog tima za nabavku vakcina protiv koronavirusa (COVID-19) za potrebe građana FBiH.
Vlada je danas ovlastila Zavod za javno zdravstvo FBiH da na zahtjev ponuđača/dobavljača i/ili proizvođača može dati Izjavu o odricanju mogućnosti pritužbi prema ponuđačima/dobavljačima i/ili proizvođačima vakcina protiv koronavirusa, u slučaju negativnih posljedica vakcinacije, na način kako je ta Izjava formulirana u postupku nabavke vakcina kroz COVAX mehanizam.
Zavod je zadužen i da Pregovaračkom timu za nabavku vakcina dnevno dostavlja tabelarni pregled podataka napretka procesa postupka nabavke, u odnosu na svakog pojedinačnog potencijlanog ponuđača/dobavljača.
Premijer FBiH je ovlašten da potpiše pisma namjere koja budu zatražena od Zavoda za javno zdravstvo i Ureda federalnog premijera, nakon iskazane spremnosti za nabavku vakcina protiv korona virusa za potrebe FBiH i za kompanije koje trenutrno nisu registrirane kao veleprometnici lijekovima.
Inače, premijer Federacije BiH danas je, u svojstvu člana Pregovaračkog tima za nabavku vakcina protiv koronavirusa (COVlD-19) za potrebe građana FBiH, upoznao članove Vlade o dosad poduzetim aktivnostima.
Premijer je u više navrata održao sastanke i razgovarao s ambasadorom NR Kine u BiH, sastao i sa ambasadorom Ruske Federacije u BiH, a ostvarena je i komunikacija sa ambasadorom Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske, te Ambasadom Sjedinjenih Američkih Država u BiH.
S ciljem mogućnosti samostalne nabavke vakcina, premijer je u stalnoj je komunikaciji sa ambasadorima BiH u Ruskoj Federaciji, NR Kini, Republici Turskoj, Maleziji, te Stalnim predstavnišvom BiH pri UN.
VLADA FBiH PROPISALA MJERE NEPOSREDNE KONTROLE CIJENA ZA OSNOVNE ŽIVOTNE NAMIRNICE I NAFTNE DERIVATE
Vlada Federacije BiH je donijela Odluku o propisivanju mjere neposredne kontrole cijena za pojedine osnovne životne namirnice i druge proizvode utvrđivanjem maksimalne marže, utvrdivši da postoje uslovi za propisivanje mjere neposredne kontrole cijena na području Federacije BiH.
Kao mjeru neposredne kontrole cijena Vlada je za pojedine osnovne životne namirnice i druge proizvode propisala utvrđivanje maksimalne visine marži u trgovini.
Mjera se odnosi na proizvode u nadležnosti Federacije BiH, kantona, gradova i općina propisane odredbama Zakona o kontroli cijena, kao i na ostale životne namirnice i druge proizvode koje prodaju svi učesnici u lancu snabdijevanja, odnosno privredna društva i druge pravne i fizičke lica koja proizvode i obavljaju trgovinu na veliko i trgovinu na malo.
Pravne i fizičke osobe obavezne su utvrditi i primjenjivati marže tako da u veleprodaji ne prelaze maksimalnu visinu od šest posto i u maloprodaji maksimalnu visinu od osam posto na nabavnu cijenu.
Ova obaveza odnosi se na sve vrste brašna i hljeba, peciva i druge pekarski proizvodi od brašna žitarica, aktivni kvasac, mlijeko i mliječne prerađevine, jaja i proizvode od jaja, šećer, čaj, začine, so za ljudsku ishranu, rižu, tjesteninu, biljne i životinjske masnoće, sve vrste svježeg mesa, ribe i njihove prerađevine, sirće, mesne i riblje konzerve, jestivo ulje, formule za dojenčad i formule nakon dojenja, prerađenu hranu na bazi žitarica i hranu za dojenčad i malu djecu, dodatke ishrani, dijetetske proizvode (uključujući proizvode bez glutena, te hranu za posebne medicinske potrebe.
Odlukom su obuhvaćeni i pelene za jednokratnu upotrebu za djecu i odrasle, higijenski ulošci, deterdženti za veš i za suđe, sapun, pasta za zube, toaletni papir, kao i sve vrste sjemenskog i sadnog materijala, sredstva za zaštitu zdravlјa bilјaka, stočna hrana i komponente za stočnu hranu i vještačko đubrivo.
Vrijednost popisanih zatečenih zaliha svih ovih proizvoda i obračun nabavne cijene vrši se u skladu s Međunarodnim računovodstvenim standardom koji se odnosi na zalihe.
Za realizaciju i nadzor nad provođenjem ove odluke zaduženi su federalna, kantonalna, gradskae i općinske tržišne inspekcije.
Odluka je donesena nakon što je premijer FBiH zadužio federalnog ministra trgovine da provede aktivnosti na analizi marži i načina formiranja cijena određenih artikala, te Vladi predloži Odluku o neposrednoj kontroli cijena, što je danas i učinjeno.
Vlada će putem nadležnog ministarstva nastaviti pratiti kretanje cijena i, ukoliko dođe do neprimjerenih i neopravdanih pomijeranja cijena, intervenisat će ponovo i zaštititi građane.
U obrazloženju Odluke je navedeno da je problem povećanja cijena u dominantnoj mjeri uzrokovan vanjskim faktorom, te je veoma bitno i da visine marži osnovnih životnih namirnica svedu na ekonomski opravdan nivo, primjeren ovoj veoma teškoj epidemiološkoj situaciji koja se reflektira na sve ekonomske, zdravstvene i socijalne sfere života. U biti to znači da marža trgovcu treba da osigura pozitivno poslovanje, ali nikako stjecanje ekstra profita i njegovo bogaćenje.
Utvrdivši da postoje uslovi za propisivanje mjere neposredne kontrole cijena na području FBiH, danas je Vlada FBiH donijela i Odluku kojim je za naftne derivate utvrdila maksimalne visine marži u trgovini (kalkulativne cijene).
Privrednim društvima koja obavljaju djelatnost trgovine na veliko naftnim derivatima propisana je maksimalna visina marže u apsolutnom iznosu od 0,06 KM/litru derivata, onima koji obavljaju trgovine na malo naftnim derivatima propisana je maksimalna visina marže u apsolutnom iznosu od 0,25 KM/litru derivata.
Vlada FBiH će, u roku od 15 dana od njihovog stupanja na snagu, o ovim odlukama obavijestiti Parlament FBiH.
UTVRĐEN NACRT ZAKONA O RAZVOJNOJ BANCI FBiH
Vlada FBiH je utvrdila Nacrt zakona o Razvojnoj banci FBiH, kojim su njegove odredbe usuglašene s novim propisima o bankama, Agenciji za bankarstvo i o dugu, zaduživanju i jamstvima u Federaciji BiH.
Ovaj zakon stvara pravne osnove za stabilnost i daljnji razvoj Razvojne banke (RB) s ciljem financiranja obnove i razvitka gospodarstva Federacije BiH. Temeljni kapital Banke, koji je u stopostotnom vlasništvu Federacije BiH, ne može biti manji od 150 milijuna KM, niti biti dijeljen, prenošen i zalagan.
RB, u okviru svojih ovlasti i nadležnosti, treba da potiče sustavni, održivi i ravnomjeran gospodarski razvitak kantona i općina u i jačanje jedinstvenog ekonomskog prostora, sukladno općim strateškim ciljevima Federacije.
Banka, između ostalog, odobrava kredite i druge plasmane, uime FBiH upravlja cjelokupnim sredstvima namijenjenim razvojnim projektima, izdaje jemstva i prodaje dospjela potraživanja. Odobreni krediti, izdana jamstva i drugi poslovi Banke moraju biti osigurani na način uobičajen u bankarskom poslovanju.
Skupštinu RB-a čini Vlada FBiH, predsjednik Skupštine je premijer FBiH kojeg, u njegovom odsustvu, mijenja zamjenik premijera kojeg on ovlasti. Skupština može odlučivati ako sjednici prisustvuju najmanje dvije trećine njezinih članova, a ona se redovito održava najmanje jednom godišnje.
Novina je da se uvode novi organi, kao što su Kreditni odbor, Odbor za rizike i Uprava kao korporativno tijelo na principima korporativnog upravljanja.
Ovim izmjenama RB će biti na tragu privrednog i ravnomjernog razvoje cijele FBiH. Banka će vršiti financiranje gospodarstva radi povećanja konkurentnosti i izvoza, poticati održiv rast i zapošljavanje, te pružati financijsku podršku investicijama i javnog sektora u infrastruktutu. Financirat će i pokretanje i razvoj mikro, malog i srednjeg poduzetništva, te poticati razvoj energetske efikasnosti i zaštite okoliša.
Zakonom su precizirane nadležnosti i obveze Nadzornog i Upravnog odbora RB-a, te način imenovanja njihovih članova.
OBUSTAVLJA SE IZDAVANJE ENERGETSKIH DOZVOLA ZA MALE HIDROELEKTRANE
Vlada FBiH je utvrdila i Parlamentu FBiH uputila Prijedlog zakona o dopunama Zakona o električnoj energiji u FBiH, a jedna od novina je odredba da je mala hidroelektrana (mHE) hidroenergetski objekat instalisane snage do i uključivo 10 MW.
Također, propisano je i da se obustavlja izdavanje energetskih dozvola za male hidroelektrane. Od ovoga su izuzeti podnosioci zahtjeva za izdavanje energetske dozvole koji do stupanja na snagu ovog zakona imaju zaključene ugovore o dodjeli koncesije s nadležnim organom, s tim da su dužni da u roku od tri godine kompletiraju zahtjev za izdavanje energetske dozvole.
Dopune Zakona su predložene nakon što je Vlada FBiH je zadužila nadležna federalna ministarstva, dvije agencije za vodna područja i Komisiju za koncesije u FBiH da pripreme prijedloge izmjena i dopuna svih propisa iz svojih nadležnosti, u skladu sa zaključkom Predstavničkog doma Parlamenta FBiH, a u vezi zabrane izgradnje malih hidroelektrana.
Kako je obrazloženo, u Evropi se sve više prihvata kapacitet od 10 MW instalirane snage kao gornja granica i koju su podržali Evropsko udruženje malih hidroelektrana (ESHA) i Evropska komisija.
NAPOMENA: Sjednica Vlade FBiH je u toku!
RTV Visoko/URED VLADE FBiH ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU