Ajdin Ahmetspahić: Najbolje iz turizma tek dolazi

Turistička sezona u Bosanskoj dolini piramida se definitivno ne završava dolaskom jeseni, a sudeći po broju gostiju na arheološkim lokacijama Fondacije, čini se da neće uskoro ni završiti. Ipak, glavni dio ljetnjeg dijela i najmasovnije posjete su iza nas pa je ovo prilika da čujemo šta o ovoj godini misli turistički menadžer Fondacije, Ajdin Ahmetspahić.

“Čini se da riječ “sezona” gubi smisao kada govorimo o Bosanskoj dolini piramida kao cjelovitoj turističkoj destinaciji obzirom da bilježimo dolaske stranih i domaćih turista tokom cijele godine. Nekada je najveći broj gostiju bio tokom ljetnjih mjeseci, ali sada vidimo da ni tu nema pravila, odnosno da proljetni ili jesenji mjeseci znaju biti posjećeniji, a sve češće obaramo rekorde i po posjećenosti tokom zimskog perioda.

Dakle, piramide, tuneli i park su otvoreni svaki dan u godini i to ostavlja mogućnost potencijalnim gostima da izaberu period koji im najviše odgovara za dolazak.
Postalo je pravilo, pogotovo u poslednjih nekoliko godina, da svaka nova sezona obara rekorde posjećenosti. Tako ove godine, iako ona još nije završena, bilježimo preko 200.000 posjeta Kompleksu Ravne i piramidama u Visokom. Razlozi za to leže u ozbiljnom i profesionalnom pristupu turističkoj djelatnosti svih uposlenih u Fondaciji “Arheološki park: Bosanska piramida Sunca”. Na prvom mjestu to je vizija i zalaganje direktora Fondacije dr. Semira Osmanagića, kontinuiran rad na proširenju i unaprijeđenju turističkih atrakcija i infrastrukture kao i poseban metod promocije naših arheoloških lokaliteta.

Naime, dr. Osmanagić održao je samo ove godine preko stotinu prezentacija u BiH, zemljama regije ali i Evrope i svijeta. Kontinuirana promocija se nastavlja novim posjetama, istraživačkim ekspedicijama, snimanjima dokumentaraca, izjavama i intervjuima te gostovanjima na različitim medijskim servisima. Ovo, kao i promocija putem digitalnog marketinga, dovodi na desetine hiljada novih posjetilaca u Visoko.

Na prvoj liniji dočeka u Visokom, akreditirani su vodiči Fondacije. Stručni tim Vodičke službe čini 30ak obučenih, motiviranih i profesionalnih turističkih vodiča koji ozbiljnim pristupom i temeljitim poznavanjem materije ali i vještina prezentacije, ostavljaju prvi, najbitniji, dojam na posjetioce.

Nakon razgleda arheoloških lokacija gosti i izletnici imaju priliku prošetati uređenim parkom Ravne 2, a zasluge za sigurnost, estetiku i toplinu svih ovih lokacija pripadaju timu od gotovo 50 radnika, baštovana, higijeničara, majstora, električara i građevinaca. I oni, kao i svi drugi koji su stalno prisutni na turističkoj destinaciji (prodavači, dobavljači, radnici uslužnih objekata, itd.), učestvuju u kreiranju pozitivnog utiska kod gostiju.

Prema podacima najveće internet platforme za rezervacije smještaja, u Visokom je u opticaju preko 300 različitih smještajnih jedinica. Poslovanje hotelskog smještaja i privatnih iznajmljivača, također utiče na kvalitetu sveukupnog dojma, a njihovo odgovorno poslovanje i na statističke pokazatelje, a ovo ne ovisi o nama. Međutim, i ovdje vidimo napredak iako je to još daleko od odličnog.

Što se tiče naše turističke ponude ona je svake godine bogatija, sadržajnija i kvalitetnija. Trudimo se biti konkurentni pružaocima usluga u drugim gradovima i zadržati goste u Visokom. Tako naši paket aranžmani nerijetko, pored standardnih obilazaka piramida u pratnji vodiča, uključuju i smještaj, prevoz i hranu, a sve u saradnji s lokalnom zajendicom, privrednicima, društvima i iznajmljivačima. Ovo pruža jedinstven spoj tradicije, autentičnosti, kulture, historije te je sve privlačnije modernim turistima. Tako smo ove godine imali preko 260 dolazaka organiziranih grupa. U prosjeku, ove grupe broje oko 50 putnika, iako nerijetko imamo grupe sa po nekoliko autobusa. Ponosni smo što svake godine imamo na desetine škola koje za jednodnevni izlet izabiru upravo Kompleks Ravne. Često su nam u posjeti cijeli kolektivi škola, svi razredi i nastavnici. Ove godine bilo ih je preko 50 iz cijele BiH, od onih najmlađih iz vrtičkih grupa, do srednjoškolaca i studenata. Sve češće su posjete i škola iz regije koji se odlučuju na dolazak tokom đačkih ekskurzija u našoj zemlji.

Što se tiče strukture odraslih posjetilaca, to su najšešće gosti iz BiH i dijaspore, a poslije njih najbrojniji su gosti iz regije, Srbija, Hrvatska, Slovenija, a sve češće nam dolaze Crnogorci i Makedonci. Ostatak Evrope najčešće predstavljaju turisti iz Mađarske, Slovačke, Austrije, Danske, Njemačke, Bugarske, a ove godine primjetili smo značajan porast gostiju iz Češke, Holandije i Švedske. Individualno, porodično ili grupno nas posjećuju ljudi iz cijelog svijeta, sa svih kontinenata.
Imali smo nekoliko organiziranih turističkih grupa iz Amerike, Engleske, Vijetnama, Australije, Italije, Turske i Francuske.

Ovo su nam jako zahvalni gosti jer ostaju po nekoliko dana ili čak sedmica, a pored predstavljanja arheoloških lokacija u Visokom, nudimo im i razglede Sarajeva, Travnika, Mostara. Obzirom da smo ponosni na kulturno-historijsko bogatstvo koje naša zemlja ima, sve češće su posjete i prezentacije na srednjevjekovnim lokacijama, spomenicima i tvrđavama.

Prema statističkim podacima turističkih kretanja u Zeničko-dobojskom kantonu, Visoko je u samom vrhu turističkih destinacija. Iako to rijetko ko priznaje, ja ću se usuditi pa reći da je za 99% gostiju, tj. ostvarenih posjeta i noćenja u Visokom, zaslužan upravo brend bosanskih piramida. Ali za njegov uspjeh, kako sam naveo, nije zaslužna samo Fondacija, nego svi koji su uključeni u turističku dinamiku, svi poslovni subjekti i povezane djelatnosti, svi visočani, tj, oni kojima ovaj brend i pripada.

Obzirom na činjenicu da dolazi do evolucije svijesti o turizmu kao unosnoj i zahvalnoj djelatnosti, gdje se kvaliteta usluga vrednuje i cijeni, te da je potrebno dugogodišnje zalaganje da bi se rezultati počeli najbolje prikazivati, mišljenja sam da najbolje iz turizma tek dolazi u Visoko. Za ovo se svi trebamo adekvatno spremiti.”

RTV Visoko/Visoko.co.ba/Fondacija AP BPS

povezani članci

Najnovije