U narodu je ostalo vjerovanje da određeni prirodni događaji ukazuju na promjene godišnjih doba. Tako, da kada udari prvo džemre možemo očekivati postepenom popuštanju mraza i studeni u rano proljeće
Drugi dio zime koji se narodnim rječnikom zove hamsin počeo je posljednjeg dana mjeseca januara. On predstavlja period od pedeset preostalih dana do proljeća. Do proljeća preostaje da “udare” džemreta, a prvo je “udarilo” danas.
Pojam džemre potječe od turske riječi koja označava zračni talas ili struju koja vodi ka postepenom popuštanju mraza i studeni u rano proljeće.
Prema vjerovanjima, tada se prirodi vraća život i u njoj se već mogu vidjeti prvi vjesnici proljeća poput visibabe, ljubičice i kukurijeka.
Poznato je i da postoje tri džemreta – ovo prvo, koje dolazi udara “u zrak” (19.2) i tada se očekuje da on bude topliji, dok će drugo džemre udariti 26. februara “u vodu” i to znači da ona više ne može mrznuti.
Treće džemre, ujedno i posljednje, udara u “zemlju” te predstavlja njeno otopljenje – na njoj tada mogu početi poljoprivredni radovi, može se na njoj sjediti… Ono se očekuje 5. marta.
U našem narodu postoji i vjerovanje da postoji i četvrto džemre. Naime, vjeruje se da je džemre poticanje sokova života, pa tako osim prirode dotiče i čovjeka – budi u njemu ljubav prema drugom čovjeku. Zato se najčešće zaljubljujemo s proljeća – u život, u ljude.
No zima, vjeruju stari, nikada ne popusti lahko – pa se mora boriti sa proljećem. To vrijeme stari su nazvali Babine huke, i to je period kada se u jednom danu smjenjuju i sunce, kiša, snijeg i vjetar. Taj period očekuje nas prema vjerovanjima od 10. do 17. marta.