Oni koji još uvijek koriste fiksne telefone uskoro će morati odlučiti žele li konačno prekinuti tu vezu.
Odlazak fiksnog telefona u povijest uslijed tehnološkog booma trenutno koče nostalgičari i navika građana da imaju tu mogućnost, pa će ova vrsta usluge nestajati.
Prošlog tjedna, američki AT&T je podnio zahtjev za izuzeće koje bi mu omogućilo da prestane servisirati tradicionalne fiksne telefone u Kaliforniji. AT&T i Verizon su ranije izjavili da žele biti u potpunosti operativni na novijoj infrastrukturi u narednih nekoliko godina.
To je dio sveobuhvatnog poteza provajdera telefonskih usluga da zamijene starije telefonske sistemske linije zasnovane na bakarnoj žici, poznate i kao POTS, bržom i naprednijom tehnologijom koja ne radi s fiksnim telefonima.
Provajderi širom svijeta se pomjeraju prema ponudi optičkih kablova i pristupa internetu i povlače stariju opremu, uključujući i same bakarne žice. Proces je također u tijeku u Francuskoj i Velikoj Britaniji.
Potrošači će morati odlučiti hoće li odustati od svojih fiksnih telefona ili će se potencijalno suočiti sa većim troškovima zbog složenih, skupih rješenja telefonskih tvrtki. Alternative možda nisu ni tako pouzdane kao staromodne fiksne telefone, a proces zamjene stare opreme za novu mogao bi biti ogroman poduhvat.
Kao dio promjene, američki provajderi usluga su dužni ponuditi korisnicima alternativu fiksnim telefonima i koristiti uređaje za pretvaranje analognih signala u digitalne, bilo preko optičkih kablova ili bežične tehnologije, kao što je LTE/5G.
U Sjedinjenim Državama, pomjeranje sa bakarnih fiksnih telefona će najvjerovatnije utjecati na ljude starije od 65 godina i vlasnike malih poduzeća.
Ovo će utjecati i na bolnice, klinike i liječničke ordinacije. Konverzije, koje će koštati kupce između 200 i 400 dolara, također će morati dogovoriti sa bilo kojim analognim alarmima i kutijama za hitne pozive unutar liftova.
Analiza jedna pokazuje da će do 2030. ostati samo oko 5 posto fiksnih telefona. Ali da bi se svi oni uklonili, “moglo bi trajati duže – desetljećima”.
Tijekom godina, Federalna komisija za komunikacije je dozvolila telefonskim tvrtkama da naplaćuju manje kako bi više ljudi prešlo na sisteme Voice over Internet Protocol (VoIP), koji podržavaju integraciju glasa sa drugim uslugama zasnovanim na internetu.
Cijena fiksnog bežičnog pristupa obično iznosi oko 69 dolara mjesečno, dok internet košta oko 100 dolara.
Od bakarnih žica do glasa preko interneta
Postoji nekoliko velikih izazova sa potpunim ukidanjem fiksnih telefona i prateće opreme, kaže Vil MMcCain -White, viši analitičar u Forrester Researchu.
Na primjer, ne znaju sve zgrade sa fiksnim sustavima gdje se nalazi njihova oprema – neke su zacementirane na zidove tvornice ili se čuvaju u teško dostupnim prostorijama. Pošto će radnici telefonskih usluga morati biti raspoređeni tijekom procesa uklanjanja, ovo bi moglo produžiti vrijeme završetka.
– Fiksni telefoni se polako uklanjaju i zamjenjuju, ali to je spektar i teško je izračunati zapreminu uređaja od bakarne žice zbog toga koliko različitih oblika oni imaju i činjenice da se čini da organizacije otkrivaju desetine ovih uređaja tijekom operacija zamijene – objašnjava McCain-White.
Pored toga, ponekad bakarne žice mogu biti pouzdanije od VoIP usluga jer sistemi zasnovani na bakru i dalje mogu da rade čak i kada je struja nestala, za razliku od sistema zasnovanih na Internetu. Ruralna područja takođe često nemaju pouzdane internetske usluge velike brzine, prenosi biznisinfo.