Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine uputilo je u proceduru konsultacija prednacrt novog pravilnika o registraciji vozila na koji Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) ponovo ima određene primjedbe.
Prethodni pravilnik koji je donio bivši ministar komunikacija i prometa Vojin Mitrović izazvao je negativne reakcije, između ostalog i IDDEEA-e koja ga je zbog predviđenih sticker naljepnica ocijenila nezakonitim i ekonomski neisplativim. Tada je reagirao i Transparency international BiH koji je protiv Mitrovića podnio krivičnu prijavu. Taj pravilnik je stavljen van snage i sada je predložen novi.
U prednacrtu novog pravilnika nema spornih odredbi u vezi s nabavkom i personalizacijom sticker naljepnica. Zanimalo nas je da li je prihvatljiv za IDDEEA-u i kakve novine nosi u odnosu na aktuelni koji je u primjeni od 2009. godine.
– Agencija je mišljenja da nacrt pravilnika nije uobzirio mišljenje Agencije, dato u okviru nadležnosti i djelokruga poslova koje Agencija vrši. Agencija će i pismeno ministarstvu ukazati na neusaglašenosti i poteškoće koje će primjena novog pravilnika izazvati u praksi. Za novine koje pravilnik donosi u odnosu na aktuelni molimo da se obratite nadležnom ministarstvu – naveli su iz IDDEEA-e.
Tražili smo pojašnjenje na šta će konkretno ukazati Ministarstvu i o kojim neusaglašenostima je riječ, ali odgovor čekamo još od 8. decembra.
Ni iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH, na čijem je čelu sada Edin Forto, nisu nam odgovorili na pitanja upućena 4. decembra.
U organizaciji Transparency international kazali su da u novom prednacrtu pravilnika nema ništa posebno sporno, te da su ostale određene nedoumice, ali ništa zabrinjavajuće kao prethodni put.
U ranijem pravilniku koji je donio bivši ministar Mitrović, i koji je kasnije stavljen van snage, bilo je predviđeno da Ministarstvo može poslove nabavke stickera, koje su do sada obavljale državne institucije, ustupiti “stručnoj instituciji” koja će biti izabrana putem javnog konkursa.
Bilo je predviđeno i da vozači prilikom registracije vozila naknadu ubuduće mogu plaćati toj “stručnoj instituciji” koju izabere Ministarstvo, što, kako su ukazali iz TI, znači da bi se značajna javna sredstva preusmjerila privatnom preduzeću. Pri tome su bili sumnjivi vrlo precizno postavljeni uvjeti za tu stručnu instituciju.
Dodatni problem bio je sigurnosni jer se pravilnikom omogućavalo privatnoj firmi da raspolaže podacima građana i što može doći do zloupotrebe tehnologije koja omogućava lociranje i praćenje vozila.
RTV Visoko/Faktor.ba